sobota, 9 listopada 2013

Dwukolorowe ciasto z kaszy manny

Dwukolorowe ciasto z kaszy manny


Składniki : (Forma 22 cmx22 cm)
  • 0,5l mleka
  • 0,5 szklanki cukru
  • 120g masła
  • 0,5 szklanki kaszy manny
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
 Przygotowanie :
 
Do rondelka wlej mleko. Dodaj pokrojone masło i wsyp cukier. Zagotuj. Wsyp kaszę i energicznie mieszaj aż masa zgęstnieje.
 
Składniki :
  • 0,5l mleka
  • 0,5 szklanki cukru
  • 120g masła
  • 0,5 szklanki kaszy manny
  • 1 opakowanie cukru waniliowego
  • 2 łyżki kakao
 Przygotowanie :
 
Do rondelka wlej mleko, wsyp kakao. Dodaj pokrojone masło i wsyp cukier. Zagotuj. Wsyp kaszę i energicznie mieszaj aż masa zgęstnieje.
 
Formę wyłóż okrągłymi biszkopcikami. Na biszkopty wlej gorącą masę na zmiane wlewając białą i kakaową.
 
Składniki galaretka malinowa :
  •  450g malin mrożonych
  • 1-2 łyżki cukru
  • 1 opakowanie galaretki malinowej 
 Maliny włóż do rondla. Wlej około 1/4 szklanki wody. Postaw na wolnym ogniu przez około 10-15 minut co jakiś czas mieszając. Wsyp cukier i wymieszaj składniki. Za pomocą blendera zmiksuj maliny na mus. Wsyp galaretkę i połącz składniki. Ostudź. 
 
Mus malinowy wlej na ciasto  i włóż do lodówki na minimum 3 godziny. 
 
 
 
Spróbuj również : 


 

11 komentarzy:

  1. Uwielbiam takie ciasta, są świetne da dzieci na śniadanie czy podwieczorek. Robię czasem w wersji z migdałami i czekoladą.

    OdpowiedzUsuń
  2. czy będzie to miało duży wpływ na masę, jeśli ograniczę ilość lub wyeliminuję całkowicie masło lub zastąpię je margaryną (też w mniejszej ilości)?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam,

      Nie będzie miało znaczenia czy użyjesz masła czy margaryny.
      Możesz wyeliminować całkowicie tłuszcz kaszka i tak będzie sztywna.

      Podobnie robiłam ze śniadaniową kaszką : http://anyzkowo.blogspot.com/2013/08/dwukolorowa-sniadaniowa-kaszka.html

      Zachęcam również do dodania zdjęcia po przygotowaniu na fb Anyzkowo :)

      Pozdrawiam ciepło, Ewelina

      Usuń
  3. Fajnie się prezentują te różnokolorowe warstwy :) No i moje kochane maliny :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Właśnie jedliśmy ale trochę zmodyfikowałam przepis bo dodałam galaretka z brzoskwiniami tak jak w Twoim innym przepisie. Bardzo dobre ale jak dla nas za słodkie i następnym razem dodam mniej cukru i masła. Kolejny plus, że może jeść mama karmiąca a w przyszłości będę podawać córeczce:-)

    OdpowiedzUsuń
  5. Przepis jest bardzo uniwersalny bo można modyfikować dowolnie. Mój maluszek również bardzo je lubi ale kaszki nie zje :)

    Życzę powodzenia w kuchni :) - Ewelina

    OdpowiedzUsuń
  6. Kasza manna moja miłość - Na pewno spróbuję! Wygląda fajosko : )

    OdpowiedzUsuń
  7. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  8. Super! Przed chwilą próbowałam, bo wczoraj robiłam ciasto wg Twojego przepisu i jest rewelacyjne :). Wprawdzie w mieszkaniu studenckim nie mam blendera, więc górną warstwą był u mnie kisiel połączony z galaretką. Dziękuję i pozdrawiam :).

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę ! Jeśli masz zdjęcie to mogłabyś się pochwalić na tablicy fb Anyżkowa :)

      Górą warstwę można dowolnie modyfikować np. z galaretką i owocami.

      Pozdrawiam, Ewelina

      Usuń

Print