środa, 4 września 2013

Kotlety jajeczne z ryżem

Kotlety jajeczne z ryżem

Bardzo często przygotowuję kotlety jajeczne.
Niestety, mój mały nie jest wielbicielem jajek i staram mu je przemycić. 
Są delikatne i pyszne.
Świetne na obiad czy do bułki jako jajeczny hamburger.
Składniki :
  • 6 jajek
  • garść żółtego startego sera
  • 1 cebula
  • 1 szklanka ugotowanego ryżu
  • 1 pęczek szczypiorku
  • sól
  • pieprz
  • bułka tarta
  • tłuszcz do smażenia 
Przygotowanie:

  Ugotuj na twardo 5 jajek, ostudź. Na patelni rozpuść masło i podsmaż pokrojoną cebulę. Ostudzone jajka zetrzyj na tarce o najmniejszych oczkach , dodaj  surowe jajko, żółty ser ,podsmażona cebulę, pokrojony szczypiorek i ryż. Dopraw solą i pieprzem. Delikatnie wymieszaj tak aby powstała masa. Formuj kotleciki, obtocz w bułce tartej i smaż na złoty kolor.


 Zapraszam na inne propozycje kotletów jajecznych :

Kotlety jajeczne z suszonymi pomidorami 
Kotlety jajeczne z pieczarkami 
Kotlety jajeczne z kaszą kuskus

10 komentarzy:

  1. To takie klasyczne krokiety, ponoć, bo ja ich jeszcze nigdy nie jadłam. Czas spróbować. :)

    OdpowiedzUsuń
  2. uwielbiam kotlety jajeczne, z ryzem nie jadlam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. pysznie wyglądają, też musze sobie dzisiaj takie zrobić na obiad:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Pysznie się prezentują. Muszę kiedyś takie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mmm zjadłabym takiego kotlecika! :)

    OdpowiedzUsuń
  6. To aż dziwne, ale nigdy nie jadłam kotletów jajecznych. W moim domu nigdy nie było problemu ze spożywaniem jajek w jakiejkolwiek wersji, więc taka wzbogacana nie była potrzebna. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. bardzo dobra potrawa :) zrobiłam jednak zapomniałam dodać żółtego sera pewnie dlatego podczas smażenia się rozpadały :) jednak była to kwestia do opanowania :) bardzo smaczne, szybko sie robi :) polecam

    OdpowiedzUsuń
  8. Wyszly pyszne !!!!! Polecam

    OdpowiedzUsuń
  9. Witam, ile wychodzi kotletów z tego przepisu ?

    OdpowiedzUsuń

Print