środa, 7 sierpnia 2013

Kluski na parze z jagodową chmurką

Kluski na parze z jagodową chmurką

Pyszne domowe kluski z jagodową bitą śmietaną.
Chyba nikt nie odmówi takim pysznością.
Składniki : 
  • 500g mąki pszennej,
  •  2 jajka, 
  • 250ml mleka,
  •  30g drożdży, 
  • 2 łyżki roztopionego masła, 
  • szczypta soli
  • szczypta cukru
  • 1 szklanka leśnych jagód
  • 200 ml śmietanki 30%
  • 1 łyżka cukru pudru

Przygotowanie :
 
 Do kubka wrzucić drożdże dodaj szczyptę cukru i zalej 4-5 łyżkami ciepłego mleka. Pozostaw do wyrośnięcia. Do miski wsypać mąkę dodaj sól, jajka, masło i wyrośnięte drożdże. Ciasto dokładnie wyrabiaj ręką  tak aby było bardzo elastyczne i nie przyklejało się do dłoni. Przykryć ściereczką i odstawi do wyrośnięcia. Formuj okrągłe kluski. Gotowaj na parze 10 minut. 
 
Jagody opłucz i blenderem zmiksuj. Dobrze schłodzoną śmietanę ubij na sztywno z cukrem pudrem. Dodaj mus jagodowy i wymieszaj składniki. 
 
Kluski podawaj z jagodową bitą śmietaną. 
 

5 komentarzy:

  1. Ależ mi Pani smaka narobiła! Zawsze jak jestem u znajomej na Śląski zajadam się takimi kluskami "parowcami" :) Kto wie może w weekend się skuszę :)

    OdpowiedzUsuń
  2. oj jakie wypasione kluski!! :) Wyglądają bardzo apetycznie!

    OdpowiedzUsuń
  3. Akurat na dziś zaplanowałam sobie ich robienie, mój przepis nieznacznie różni się od tego. U mnie mówi się na to Bułeczki na parze! :D

    OdpowiedzUsuń
  4. pampuchy są pyszne same w sobie, dodatek to tylko ozdoba :)

    OdpowiedzUsuń

Print