środa, 21 sierpnia 2013

Cukierkowa tarta o smaku zielonej herbaty

Cukierkowa tarta o smaku zielonej herbaty 

W związku z nominacją od Verbeny - najświeższy smak na rynku, które otrzymał mój blog postanowiłam zrobić coś specjalnego dla nich.
Wykorzystałam ich najnowszy smak - cukierki o smaku zielonej herbaty  w wyjątkowej tarcie  z limonkową pianką.  


Składniki :
  • 150g kakaowych ciasteczek
  • 100g masła
  • 100g cukierków Verbena o smaku zielonej herbaty
  • 200g serka homogenizowanego waniliowego
  • 2 łyżki żelatyny
  • 250ml śmietanki 30%
  • 1 łyżka cukru pudru
  • sok z 1 limonki
  • skórka z limonki - do ozdoby
  • pokruszone cukierki Verbena - do ozdoby
Przygotowanie :
  
 Masło roztop w rondelku. Ciasteczka przełóż do woreczka i pokrusz.. Dokładnie wymieszaj z roztopionym masłem. Spód tortownicy wyłóż ciastkami. Do rondelka wsyp cukierki i wlej 100ml wody. Pogrzej aż całość się rozpuści. Żelatynę rozpuść w 1/4 szklance gorącej wody, ostudź. Serek wymieszaj z rozpuszczonymi cukierkami i wlej żelatynę energicznie mieszając. Zieloną warstwę wlej na kakaowy spód i włóż do lodówki na godzinę. Śmietanę ubij na sztywno, wsyp cukier puder oraz wlej sok z limonki. Dokładnie połącz składniki. Śmietanę wyłóż na górę tarty i ponownie włóż do lodówki. Całość posyp startą skórką z limonki oraz pokruszonymi cukierkami.


3 komentarze:

  1. Przyznam się, że to ja zgłosiłam blog do konkursu, cieszę się, że został wybrany i otrzymał wyróżnienie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. ależ pięknie wygląda:) Genialny pomysł:)

    OdpowiedzUsuń

Print