środa, 22 sierpnia 2012

Gnocchi w sosie kurkowym

Gnocchi w sosie kurkowym

Sezon na grzyby trwa w pełni.
Więc korzystajmy z tego co świeże i niezwykle aromatyczne. 
Gnocchi z kurkami to jedno z najlepszych dań.


Składniki sos: kurki świeże 200g, 1 cebula, 200g śmietany 18%, 2 łyżki masła, parmezan tarty 1 garść, sól, pieprz.

Składniki gnocchi : 1 kg ziemniaków, 100g mąki, 1 jajko, sól

Przygotowanie gnocchi : Ziemniaki umyj, oczyść ale nie obieraj. Gotuj w osolonej wodzie przez 30-35 minut w zależności od wielkości ziemniaków. Ziemniaki odcedź i obierz ze skórki. Jeszcze ciepłe ziemniaki zetrzyj praską do ziemniaków.  Dodaj mąkę, sól i zrób dołek w cieście, wlej roztrzepane jajko. Szybko wyrób ciasto. Uformuj niewielkie kluseczki i za pomocą widelca odciśnij wgłębienia. Gotuj w osolonym wrzątku 4-5 minut.

Przygotowanie sos : Kurki dokładnie oczyść.  Cebulę pokój na kostkę i podsmaż na maśle. Dodaj kurki i duś około 10 minut co jakiś czas mieszając. Wlej śmietanę i dodaj parmezan. Wymieszaj składniki i ponownie duś około 10 minut. Dopraw solą i pieprzem. Połącz sos z gnocchi.

7 komentarzy:

  1. ach powinnam już spać, a teraz zgłodniałam:P

    OdpowiedzUsuń
  2. Od dawna mam ochotę na gnocchi albo kopytka, ale nie mogę się zebrać, żeby je zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam gnocchi pod każdą postacią, a tym bardziej z kurkami :-)
    Pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzisiaj byłam na grzybach..
    ale znalazłam tylko chyba z 10 maślaków:)
    No nic..
    A Gnocchi nigdy nie jadłam:(

    OdpowiedzUsuń
  5. Proste klasyczne dania są najlepsze! Wygląda i wiem, że smakuje cudownie :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Jak zobaczyłam Twoje danie od razu pomyślałam, że zrobię to dziś na obiad! Wygląda super!

    OdpowiedzUsuń

Print